2 oktober 2014

Fler smarriga smoothies

Jag har själv provat mig fram till vad jag tycker smakar bra. Tips och idéer har jag hämtat från böcker och från internet, men det är mina egna blandningar.


Skiva och hacka grönsakerna, späd med vatten till lagom konsistens.
Dom tjocknar gärna när dom har stått ett tag i kylen, då brukar jag blanda 
ut med lite vatten och röra om så det blir lagom tjockt.

Jag har dessutom alltid i lite ingefära i alla mina smoothies 
samt lite pressad citronsaft.


Smoothie med apelsin och ruccolasallad



4 apelsiner
Två nävar ruccola
Citronsaft
Fryst mango 
Späd med vatten


Lila bärsmoothie



Grönt äpple
En banan
Ruccolasallad
Fryst bärblandning  med goji, havtorn, blåbär,
björnbär, tranbär,  röda vinbär
Citronsaft
Späd med vatten


Lila smoothie med banan


Päron
Ruccola
Spenat
Psysalis 5-6 st.
Fryst bärblandning (se recept på lila smoothie)
Styckfrysta bananskivor ca 1/2 banan
Späd med vatten


Gul morgonkick


Två apelsiner
Saften av en citron
5-6 psysalis
Fryst mango
Späd med vatten






Inga kommentarer: